מנהלי בתי הספר משלבים בבתי הספר ספקים חיצוניים וכח אדם מקצועי במטרה להתמודד עם האתגרים הרבים וכדי להגדיל את המענים החינוכיים שהם מזמנים לתלמידים – מענים רגשיים, חברתיים ולימודיים. הגמישות הניהולית והפדגוגית הנתמכת על ידי מערכת הגפ"ן הגבירה את הזמינות של מענים אלה ואת המגוון שלהם. אולם, רוב המענים נכנסים לבתי הספר ללא הגדרת מטרות ויעדים ברורה וללא תכנית הערכה. כך, מצד אחד ישנה השקעה רבה של זמן ומשאבי בית הספר ומצד שני, לעיתים, תחושה של עשייה רבה והתקדמות מעטה. לכן, כדי לפתח ולספק את המענים המדוייקים והאפקטיביים ביותר לבתי הספר, המעטפת צריכה לספק ידע על בחירה והערכה של מענים שיתמכו בבחירה והתאמה טובה שלהם לצרכים.