מחוון להערכת מנהיגות בית ספרית


מנהיגות בית־ספרית היא צוות חשיבה והובלה אסטרטגית השותף להגדרת וקביעת מטרות בית הספר ואחראי על ההוצאה לפועל של הפעולות שיתמכו בהשגתן.
המחוון שלפניכם נועד להערכת העבודה של המנהיגות הבית ספרית. ההיגדים במחוון מתארים את עבודתם של המנהיגים הבית ספריים, כצוות וכמנחי מורים.



ההיגדים במחוון מבוססים על ששת עקרונות העבודה של מנהיגות בית ספרית אפקטיבית: (1) עבודה על בסיס מטרות (2) ביסוס שיתופי פעולה (3) טיפוח תרבות של משוב (4) שימוש בנתונים (5) הרחבת המסוגלות הצוותית (6) קידום למידת התלמידים ורווחתם.

ניתן להשתמש במחוון בדרכים שונות:

  • להגדיר באמצעותו את הגדרות התפקיד של בעלי תפקידים בבית הספר ולעקוב יחד אחר הביצוע.
  • לבחון את עבודת צוות המנהיגות באמצעות דירוג עצמי ודיון משותף של חברי הצוות בדירוגים.
  • לבחון את עבודת צוות המנהיגות באמצעות השוואה בין דירוג עבודת המנהיגות הבית ספרית על ידי המורים/צוות מסוים ובין דירוג עצמי של צוות המנהיגות.

כאשר מדרגים את ההיגדים השונים חשוב לברר יחד על מה אתם מבססים את הדירוג שלכם.