שער:מסוגלות התלמידים

מסוגלות עצמית של תלמידים מורכבת מיכולות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות הנדרשות לתלמידים על מנת להגיע להישגים לימודיים שיאפשרו להם מוביליות חברתית בעתיד. בבתי ספר המשרתים אוכלוסיה מרקע של עוני והדרה בית הספר אחראי לתמיכה בפיתוח של יכולות אלה. המסוגלויות שצוות בית הספר נדרש לפתח  הן:

שימוש בשפת אם באופן אפקטיבי מותאם ליעדי הגיל

היכולת להשתמש באופן אפקטיבי באופנויות השפה - קריאה, כתיבה והשתתפות בשיחה - נדרשת לטובת השתלבות מיטבית בחיים בעתיד וביטוי עצמי ואישי

לכל הפריטים בנושא



ניהול עצמי לטובת השגת מטרות ארוכות טווח

בעזרת התהליכים המתאימים התלמיד צריך להיות מסוגל  להכיר את עצמו, להאמין ביכולת שלו לצמוח ולהתפתח, להציב יעדים ולהתמיד בדרך להשגתם, לווסת ולנהל רגשות.

לכל הפריטים בנושא



יצירת מערכות יחסים משמעותיות ומיטיבות

באמצעות תהליך עם דמות מבוגרת משמעותית בבית הספר ועם עמיתיו בכיתה, התלמיד צריך להיות מסוגל לתת אמון, לנהל מערכת יחסים שתתרום לבניית יכולות רגשיות וחברתיות חיוניות וליצירת חוויות חיים חיוביות.

לכל הפריטים בנושא