שער:מסוגלות המנהל.ת

מסוגלות המנהל.ת צריכה לבטא את היכולת להוביל מהפך בית ספרי חד ומואץ בבתי ספר המשרתים אוכלוסייה מרקע של עוני והדרה ולשמור על הישגים חינוכיים גבוהים לאורך זמן. כדי להצליח בכך על המנהלת לפתח ארבעה רכיבי מסוגלות:

ביטוי תפיסה חינוכית ניהולית מגובשת

תפיסה חינוכית ניהולית מגובשת מהווה מגדלור ערכי עבור המנהלת והצוות; היא משמשת עבורה מנוע לטעינה ולמניעת שחיקה ומהווה מוקד הנעה לצוות.

לכל הפריטים בנושא



ניהול והובלת צוות

צוות המורים הוא מנוף השינוי החשוב ביותר להובלת השינוי. המשימה החינוכית מורכבת ודורשת שהצוות יראה בה משימה בתחום אחריותו.

לכל הפריטים בנושא



פיתוח מנהיגות בית ספרית

הובלת מהפך בית ספרי אינה מלאכה לאיש אחד - המאמץ הרב־זירתי מחייב שלמנהלת יהיו שותפים כך שיחד יוכלו להתמודד עם האתגרים הגדולים.

לכל הפריטים בנושא



ניהול שותפויות

"דרוש כפר שלם כדי לגדל ילד", שידאג להרחבה של המענים הלימודיים, החברתיים והרגשיים שבית הספר מספק ויבטיח את איכותם.

לכל הפריטים בנושא