למידה מהצלחות - מתווה לסדנא


בבתי ספר בהם קיימת תת השגיות מתמשכת, הצוותים חווים כישלון מתמשך ושחיקה גבוהה. זיהוי וניתוח הצלחות הצוות, גם אם הן חלקיות, קריטי לפיתוח החוסן המקצועי של צוות בית הספר.
בקובץ המצורף מופיע מתווה לסדנת חקר של למידה מהצלחות.


המתווה המצורף מציע תהליך חקר מובנה המורכב משבעה שלבים: זיהוי הצלחה ובחירתה, תיאור ההצלחה במונחים של "לפני" ו"אחרי", זיהוי תוצרי לוואי חיוביים ושליליים, פירוט הפעולות שהביאו להצלחה, איתור נקודות מפנה, זיהוי עקרונות הפעולה המרכזיים, זיהוי סוגיות לא פתורות להמשך הלמידה.

כדי לקיים את תהליך החקר בבית הספר, יש ליצור מסגרות עבודה בהן הצוותים יוכלו להתמסר לתהליך של שיתוף וחילוץ הידע. ריבוי משתתפים פעילים בשיח תורם גם הוא לתהליך הלמידה ולכן מומלץ שישתתפו בו בעלי עניין מגוונים – מנחה, מחוללי העשייה שהביאה להצלחה, חברי צוות שהיו מעורבים בעשיה וחברי צוות הקשורים לתחום העשייה אך לא השתתפו בה.

(לצפייה במסמך המלא לחצו על החצים בפינה השמאלית התחתונה)