לטובת צמיחתם והצלחתם של התלמידים, חשוב במיוחד שהצוות החינוכי יראה באיכות הקשר עם ההורים רכיב משמעותי בעבודתו. בחרנו לייחס מקום מפורש ל"מסוגלות ההורים", מתוך כוונה להדגיש את חשיבות השותפות בין הצוות להורים וכדי לנסח באופן ברור את הציפיות של השותפים מהמחויבות לילדים-תלמידים. הניסוח של מסוגלות ההורים מטרתו לאפשר לצוות ולאנשי חינוך המלווים את בתי הספר בתהליך מסוג זה להבין מהו המצפן בטיפוח הקשר עם ההורים. בכל מפגש מורה-הורה-ילד, המורים צריכים לאפשר להורים לבטא ציפייה ואמון ביכולות ובמסוגלות של הילדים ללמוד ולהתפתח:
הבעת אמון ביכולות הילדים ללמוד ולהתפתח
האמונה ביכולת של הילד.ה היא גורם מפתח במוביליות חברתית. יחד עם מסר של הישגיות ושאפתנות זהו מקור כח שידחוף את הילד.ה לפריצת מעגל העוני וההדרה.
לכל הפריטים בנושא
הבעת אמון ביכולות הילדים ללמוד ולהתפתח
סגירת החלון
האמונה ביכולת של הילד.ה היא גורם מפתח במוביליות חברתית. יחד עם מסר של הישגיות ושאפתנות זהו מקור כח שידחוף את הילד.ה לפריצת מעגל העוני וההדרה. היכולת לבטא אמון בילדים וציפייה להתקדמותם תלויה בעבודה מקצועית של צוות בית הספר עם הילדים, כך שלמרות הרקע של הילדים, הם יגיעו להישגים משמעותיים ויתקדמו.